Усташки логор Јасеновац, где је погинуло више од 700.000 Срба, јевреја и Рома, у уџбенику за осми разред основних школа у Србији изучава се тек на једној трећини странице.
У “Историји за осми разред”, о Јасеновцу се пише у само 15 редова.
С друге стране, историја Бугарске у 19. веку и напад на Перл Харбор проучавају се на по пола стране, док су читаве лекције на више страна посвећене деколонизацији Индије или улози жена у Првом светском рату
Притом, у тих 15 редова пише да је број жртава у Јасеновцу непознат и да се креће “од 50.000, према изворима који желе да умање злочин геноцида, до више од 100.000 према војним изворима СФРЈ, од чега 30.000 чине Јевреји”.
– Први коментар који могу да дам је да је ово велика срамота. Не могу да разумем то што код неких историчара постоји тенденција да се умањује геноцид над нашим народом. Заиста није нормално да ђаци о Јасеновцу и осталим злоделима над Србима у НДХ уче тек неколико реченица. Да не причам о томе да концентрациони логор Госпић, у коме је мучено и убијено 42.000 Срба, јама Јадовно, Kарлобаг, Паг… нису ни поменути у уџбенику – истиче Никола Жутић, познати историчар који је и сам учествовао у писању неколико уџбеника за шкоалрце.
Са њим је сагласан и аналитичар и историчар Драгомир Анђелковић, који тврди да оваквом релативизацијом злочина ми практично поново убијамо жртве.
Са њим је сагласан и аналитичар и историчар Драгомир Анђелковић, који тврди да оваквом релативизацијом злочина ми практично поново убијамо жртве.
alo
Коментари
Постави коментар